Akustisk kontaminationskongress / Härlig ridtur i solen :)

image129
Mälhamra

Mitt hus är det som är till vänster på bilden




image128
Laufi och jag på ovalbanan



Idag sken solen från en klarblå himmel, fåglarna kvittrade och jag och pappa tog en tur ut till Mälhamra för att han skulle få kolla på huset och jag skulle passa på att rida Laufi.

När vi kom fram hade Viggi kurs där så stället var fullt med folk..  Men som tur var så höll de sig på volten och jag kunde rida på ovalbanan. Hingsteskrället skötte sig med den äran och pappa tog några fina bilder :)

image127
Laufi och jag på ovalbanan fast åt andra hållet
haha




Akustisk kontaminationskongress i Knutby

Jag och Nadja
får allt som oftast höra att vi två ihop är det värsta man kan lyssna på. Det kan bero på att vi pratar ett eget språk (prova svengelsk-frenska-tysksvenska-och blanda upp det med skånska-göteborska åsså gärna en skvätt värmländska för att så att säga ha pricken över moset)
och dessutom älskar att höra våra egna / och den andras röst så mycket att vi oavbrutet låter i flera timmar.

Vi har tillochmed fått höra att vi sysslar med akustisk kontamination. Vilket torde vara ordbajseriets i särklass finaste utmärkning.

Därför bestämdes att en kongress i detta skulle hållas på tisdagskvällen hos Nadja.
Hon bjöd på mat- gott såklart och jag stod för drinkarna som brukligt är.

När natten led mot sitt sluta hade vi slurpat i oss nästan en HEL flaska Pitu , mååånga Caipirinhias bleeeev d. :D. Dessutom en flaska vitt, en flaska rött och några GT på det.  Iofs hade vi hjälp av Marcus men men...

Precis som det ska va en tisdagskväll med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0