På spaning i Kuala Lumpur, galna taxiresor missade flyg ETC


image120
Jag och Milla, några cl alkohol senare i K.L





Jag vet knappt var jag ska börja.. Herrejesus det har hänt en HEL del sen sist jag skrev alltså.

Låt oss börja från början :

Första April tog vi minibussen ( som somvanligt kördes av en självmordsbenägen Thai) till Phuket för att därifrån ta oss vidare till Malaysia och Kuala Lumpur. Jag Sebbe och Milla lekte lite 20 frågor och annat för å hålla den drygt tre timmar långa bilfärden från att bli outhärdlig. Åke som tydligen inte har begåvats med ett balanssinne över huvudtaget satt och läste hela vägen. (Normala människor hade spytt direkt)
Detta det faktum till trots att Thailändaren som körde sin vana till trogen försökte köra ihjäl oss hela tiden genom att köra om konstant, gärna mitt i en uppförsbacke, skymd kurva och i möte med en lastbil vid heldraget!

HJÄLP...!

Men men... vi kom både till flyg och nytt land i ett stycke.

KUALA LUMPUR

Skönt cool stad
, hett pulserande men tyvärr med rätt kasst väder med galna regnskurar hela eftermiddagarna.
Jag och Åke tog en shoppingrunda i de otaliga köpcentrumen som avlöste varandra och hittade en hel HÖG snygga killkläder..

image125
Sköna killar i K L
Åke i nya kläder OCH nytt snyggt halsband

foto : jag

MMM kul kul... men det vore ju kul om man hitta nått till sig själv oxxo...
Han blev en uppsättning kläder och smycken snyggare.

Dessutom gick vi på Aquaria som var ett fint akvarium mitt i city med massor med fiskar, hajar, rockor och dessutom spindlar, ormar, ÖDLOR :) , och annat coolt.
Bland annat så åkte man på ett rullband genom ett jätteakvarium med massor med olika hajsorter, rockor och vackra fiskar.

image118
Åke kollar hajar inne i Aquaria KL
image117

Så fick vi klappa små bambusharks också. Deras hud kändes nästan som sandpapper. Skumt.


PETRONAS TOWERS

Jag å Åke hade VÄRSTA flytet och fick komma med på en tur till "flybridge" i Petronas towers fast det egentligen inte fanns plats.. Galet HÖGT upp..!!

image119
Åke posing 42 våningar upp i Petronas Towers

EHUM.. Ja så gåre när man ber tokÅke posera som turist.. SUCK.. Nåja.. ni kan se hustaken på höghusen iallafall!
GALET högt va det...somsagt.



Nu MÅSTE jag sooova.. får fortsätta detta immorn... Kan bjuda på en sjuk festnatt blandannat... Coola bilder har jag med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0