4 Islands fortsättning

image29

Jag softar på båten (fotad av Åke)

Tredje stoppet för dagen var på ön Koh Ngai (uttalas Koh Hai) där vi softade, solade och jag fick leka osminkad och rödbränd modell, vilket var kul och faktiskt (vem kunde tro det) resulterade i ett par fina bilder. Måste varit fotografens och inte modellens förtjänst helt klart....

Kyssar och tack till Åke!

image30
Såhär snygg blev Sebbe på stranden, insmord i kokosnötsdoftande olja och med mössan på såklart.
(plåtad av Åke)


Iväg med båten igen för ett sista stop och mer snorkling.

Sista snorklingsplatsen hade bland annat otroligt vackra "mjuka koraller" i allsköns färger. Jag och Åke hittade en hel skog av röda vackra koraller. Dessutom såg vi en stor fisk som hade leopardteckning, väldigt snygg.
Jag har nästan vant mig vid fiskarna men tycker fortfarande det är läskigt när det kommer stora stim av dem.

Då är det bra att ha ett Åkeben i närheten att hålla tag i :D

Han fick dessutom bevis på att fiskar faktiskt kan bitas när en tog ett smakprov av hans rygg...hihi



Middag för två

Jag var fullkomligt övertrött när vi kom hem och höll mig vaken till halv tio då vi traskade iväg för att äta autentisk Thaimat, Thaistyle i en hydda vid vägen.

Jag tog Tom Kah Gai och Åke år någon nudelhistoria, till detta drack vi varsin Singha. Hela kalaset gick på ofattbara 200 Baht, vilket är 40 kronor!!!!!
Generös som jag är (haha) lämnade jag 20 Baht i dricks, vilket motsvarar 4 spänn...

Gick sen hem och drack en sjukt god Zinfandel White från Californien och började titta på den gamla kultskräckisen Poltergeist. Jag somnade såklart efter fem minuter med roséglaset i handen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0