Chubba chubba wah wah... AKA Nadja

Kärt barn har många namn!



image72
Naggan, Nadja, Andree Schmitch, Chubba chubba wah wah, Nagano, Magico

Min bästa vän !
Lika galen som jag.

Chubba chubba wah wah är Nadjas indianska namn som jag har gett henne; vilket ordagrant betyder vita tutten!
(Hon fick detta vackra namn eftersom hon solat sig brun medans tuttarna lyste som två vita spotlights)

Vi hade under rätt lång period (2006)  en fullkomligt skogstokig mailkonversation som behandlade vanliga galenskaper, existensiella problem och diverse annat. Ofta skrivet på rim men även haiku och limerick och annat tokigt.

Varken Nadja eller jag har hittils tvingats bära sån där fin vit tröja man knäpper ihop på ryggen men nu när detta kommer ut till allmän beskådning så finns viss risk, men ibland får man leva farligt!

Så här kommer några utvalda godbitar, de följer inte någon kronologisk ordning.. 
(la upp allt i ett word dokument och det blev 16 sidor text!)

Läs och njut...


(nadja skrivit)

Desamma (skrattade alltså)! Har föresten kollat upp det där om
inläggning o det finns två platser lediga på Mumindalens
konservatoriska vitamindistrikts finaste psykiatriska klinik. Toppen
va?! Personalen sägs vara snälla och sexiga. Medicinerna serveras kalla
och tillsammans med nykläckta homeopater. Man får också med ta med sig
sina husdjur och tävlingsbögar (bara de är rumsrena).
Där kan vi ligga sida vid sida och stirra in i tapeterna och leta
efter nya dimensioner. Har för mig att det ligger ett par hästpratare
där också. Dem kan vi håna, peka på och le åt i mjugg.
 
Nu, ett avslutande visdomsord från din trogna vän; kom ihåg, man kan
aldrig vara för mycket pinoccio!!
 
Nä, nu måste jag ut och dyka efter lite grön marmor, annars blir pappa
arg.  // Figaro

(jag skrivit)

Ärende: Lägga ner ett storvilt med älgstudsaren
 
å du saliga, å du heliga
 
Jag var i min allra vänaste skrud hela aftonen. Vad gällande Greve Legolas
kan bara de lärde tvista om vad som han hade råkat ut för då han under hela
aftonen antog en trumpen min. Men ack och ve, gösse hare, så
känner jag en
sprätt av ickeångest passera mina intelligenta regioner vilket kan räknas
som en skön upplevelse.
 
Mitt förslag kära du är att du ler i mjugg åt den arbetande klassen och snör
din korsett extra hårt imorgon. Kan även tänkas att en inbjudan till att
stärka sig med en kaffetår kunde ses som ett i allra högsta grad lämpligt förspel.
 
(so rock om motherfucker å be honom lägga ner dig)

 
Adiuöss.
Yours truly
 
Princessan Aurora Äppeldoft

image73
Jag´(aka princessan Aurora Äppeldoft)


(skrivet av mig- Nadja glömde sin mössa och sina vantar i min hall vilket resulterade i följande dikt)


Jag har en tingest i min hall
den är inte särskilt ball
luddig, brun och lite vit
luktar skräp och gammal skit
 
Innuti finns två för handen
någon galning tror jag vann den
på ett lotteri i yttre ghana
ihop med en plastig trana
 
ack och ve min sköna
om du kan uti det gröna
gissa vad min tambur har i sitt sköte
kanske vi kan stämma möte
 
så att du i all din prakt
skratta får åt mitt förakt
för att äga denna bara
lite knasig må du vara
 
 
Vid gåspennan /  C AF VON SEGER


(Nadja skriver sin första limerick)

Det finns en brud uti Rimbo
Blond och blåögd men då rakt ingen bimbo
Hon kan bli arg och vred som katten
när hästen i hennes hage aldrig får nåt vatten
På hjälpen hon skäller så att den önskar den var i limbo



(sen ett till rim)
På fredag sliter Naggan hårt på jobbet
Lördag får Magico ta hand om rubbet
Söndag har jag hört bestämt är vilodag
Inte ens Kristi Brud får med pastorn ge sig i lag
På måndag kan vi alla komma
både de roligt pilska och de saligt fromma
Kanske är det för dig en dålig tröst
att du i så många dagar får sakna
din vän, kamrat och samvetsröst
Vila oss nu så att vi på måndag håller oss vakna!


image74
Nadja när hon inte äter hund

Stjärnlogg 2306
 
Här sitter jag nu på en av Urfanius månar och blickar ut över
kratrarna. Alla droider har slutat att fungera och det finns ingen
näringslösning kvar. Imorgon skall jag dock försöka äta grus. Trots min
nu något dystra situation var det synnerligen trevligt igår och laxen
var ésplendido! Ska försöka få ut alla byggare, tapetserare,
trollkonstnärer och murare ur min basstation till helgen. Det vore ju
också en lycka att stilla bedja om, att få ta bort pappen från golvet
och skåda det ljuva bokgolvet. Den lilla kaminen skall jag nog flytta
in i badrummet och göra ett kommersiellt spa av hela rasket. Man är väl
KB..! Om syret räcker skall jag nog passa på att tända ett par ljus här
på månen Flaxrax Det är ju lite mörkt här sen moderskeppet gav sig
iväg. Tror och hoppas att de verkligen kommer tillbaka som de lovade
när de puttade ut mig genom avfallsluckan.
Kram/ Murskna M. Mrvndelsnavatt



Kommentarer
Postat av: theplace - Jennifer,

hej svej ,
kolla gärna in våran blogg! /J

2008-02-16 @ 23:36:01
URL: http://theplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0