Dejtar jag en kriminell??!!




Åke gör skäl för smeknamnet Åkebråke


HAHA, läste just Åkes blogg; http://dongino.blogg.se/, där det stod att han åkt fast hos den Thailändska polisen, fått ett obehagligt förhör och allt detta pga felparkering av moppen.
 
 Dessutom fått en bot med den hiskeliga summan 200 Baht (40 kr)


Ajajaj... *ler sött*...


image56

Godis, du får inte leka med handbojor utan mig ju    *muttrar och morrar* ;)



Detta funkar tydligen som skrämseltaktik på Thaipolisen

http://www.nytimes.com/2007/08/07/world/asia/07cnd-thai.html

men eftersom Mr DonGino gillar rosa äre nog ingen bra skrämseltaktik på honom...




Själv är jag vaken fast klockan är tio i fem på morronen svensk tid ( dvs 11 thaitid) och sitter och lyssnar på musik, spelar gitarr och letar efter billiga resor tillbaka!

Tillägnar denna del av en vacker Winnerbäcktext till kåkfararÅkebråke och hoppas att provet gick bra trots polismötet.

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting,
medan natten fäller blåkalla skuggor häromkring

ref
Vi skulle klara vadsomhelst, vi skulle aldrig säga nej
och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig



(Elegi heter låten, är från skivan Vatten under broarna, och är otroligt vacker om du frågar mig.)


image55


Men suck!

Nu är klockan halv åtta på morronen och (höll på att skriva att solen gått upp) ljuset har letat sig fram under det grå täcket av moln som vilar över Stockholm.

Jag ska ta mig en morgonridtur och sen lastar jag 65kg mastiff (Balder) i bilen och tar mig en promenad med lunch på djurgårn tror jag och passar på att kolla till min hårdaste konkurrent om Åkes uppmärksamhet och hjärta, dvs
Full Moon





image58
Hrim och jag på Örnäs vinterkval 2007

I år tävlar jag Hrim i T2/ fyrgång och Rosti ska få tävla femgång. bäst att träna lite med tanke på att det är på lördag!


image57
Puss på dig Balder






Kommentarer
Postat av: celine

hej
Den som blir kommentar nr 1000 vinner en fin väska som kostar 490;-kr
Du kan väl chansa!!!

2008-02-11 @ 05:42:51
URL: http://crazyfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0