Man är inte sötast i världen i dykutrustning!

image44
Koh Bida fotat av Åke

Åke fick "leka" divemaster idag och leda mitt andradyk. Han går ju utbildningen men har rätt långt kvar på den, den är nästan en månad lång .

Idag hade han köp ett gäng nya prylar som man behöver om man ska jobba som divemaster och senare instruktör.
Bland annat köpte han sin BCD (boyancy control device), dvs västen man sätter fast reggen och tuben på.

Dessutom behöver man ett gäng "gadgets" som kniv, skrivtavla att skriva under vattnet på och lite sånt. I normala fall använder man ett enkelt teckenspråk för att meddela sig men om man behöver tala om nått som är för komplicerat att teckna kan man skriva det istället

Dessa skulle såklart testas.... :)

Mitt under dyket får jag en skrivtavla framför fejset där följande står

"
du är söt med regulatorn intryck i ansiktet
Puss"


åsså ett hjärta...

Det är svårt att le utan att tappa regulatorn men jag gjorde ett försök. :D







image45
Koh Bida Nok, jag påväg upp från förstadyket. Fotad av prins Gino.




image46
Man är inte snygg med maskmärken i hela ansiktet direkt....
Bästa killen har fotat såklart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0