Sjukt stilad årsdebut på tävlingsbanan! (med min högsta ovalbanepoäng någonsin)


image71
Hrim ökad tölt

Ridning är en konst
där man skall koordinera sina kroppsrörelser och försöka rida sin häst så flott som möjligt med så minimala rörelser som det bara går.

Det är inte så enkelt när man rider utomhus i isande nordvindar och det känns som om alla kläder samt ens egen kropp är perforerad så att den förbannade vinden kan blåsa rakt igenom.

Man är alltså genom märg och ben förfryst, fartvindstårarna hinner frysa fast strax nedanför undre ögonlocket och ledvätskan i kroppens samtliga leder känns som sirap.


AND THEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

Och då ska man in på banan, le och göra sitt bästa inför domarna... :D

image70
Hrim T2

Jag tävlade T2 för första gången på Hrim idag.. Det gick fantastiskt!!! Mina högsta tävlingspoäng någonsin;  6,76! En domare hade mig till och med på 7,1 (3 st domare dömer ju och meddelpoängen räknas)  SJUUUUUUUUUUUUUKT kul!!
Kvalgränsen till A klass ligger på 6,40 så den klarade jag ju med råge.



Jag glömde nästan bort att jag typ var ihjälfryst när jag dansade indiandans och ylade av glädje på stallplanen!!


Nu ska jag tillbaka för att rida femgång.. va bara tvungen att tina mig lite först.
Det är sjukt jobbigt väder, sol och fint sålänge man är inomhus.. Sen när man går ut inser man att detta nästan är sibirien och man fryser ihjäl på tre sekunder..

Måste till värmen snart innan jag deppar ihop på detta!


Rosettplockaren Rosti

Rosti börjar bli lite till åren och jag tänkte att nu skulle vi debutera på ovalbanan med lite femgång. Vi har ju tidigare ett gäng segrar och placeringar från regional nivå till SM i passgrenarna men nu alltså rida lite fint och inte bara fort....

Gammal är äldst!

Rosti var superduktig och gick pass som en raket även på ovalbanan OCH tog hem segern med god marginal trots en hel del missar i programmet eftersom den gamle mannen tyckte att han själv skulle få bestämma hur vissa saker skulle utföras.

:D



Så resultatet från dagen var alltså
Hrim 1:a placerad i T2, dessutom på  A-klass poäng samt 5:e plac i fyrgång
Rosti 1:a placerad i femgång

Två fina blågula och en grön rosett till prisskåpet.

image68
En seger åt vardera hästen :) Inte så pjåkigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0