Tre pollar ridna ... en i flygande fläng, en i flygande pass och en så kontrollerat som möjligt!

Eftersom jag ändå var vaken hela natten bestämde jag mig för att vara lite effektiv och rida mina tävlingspollar på morgonen.
 

Hrim hade tyvärr ingen broms längre och jag tror Anna har installerat högtrycksturbo i henne medan jag var borta. Hon sprang i 190 och gick inte att stoppa.
Då tvingade jag henne att sitta lite på rumpan tills hon tyckte att jag var en pest och gick då bättre.

Gamla passhästen Rosti red jag två rakor pass på.
Kul som alltid men han va lite seg så jag fick tala om för honom att nu var det maxfart som gällde vilket ledde till att han drog som en raket andra rakan!
Yippie, rida fort det är det roligaste som finns.

Bliki fick en ridhussväng. Han var okej för att ha blivit longerad i två veckor och skötte sig.

Nu ska jag in till stan för å kolla till Full Moon och ta en behövlig uppdateringsfika med Susannah sen blir det ut till Örnäs för att lära folk att rida, att de aldrig lär sig haha.
Pappa ska rida i en av mina grupper, ska bli spännande.
Det brukar inte funka så bra att undervisa sina närmaste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0