Two steps forward-two steps back

Bilbesiktning = vuxenpoäng

Idag var jag på bilbesiktningen med min lilla gröna fina bil. Flörtade naturligtvis till mig en 2:a istället för en 1:a så jag slapp komma tillbaka :)

Jag har kommit fram till att sen jag blev singel i höstas så har jag kört mina vuxenpoäng ner i botten, vilket iofs inte behöver va dåligt :) (Ibland snarare tvärtom)
HAHA men iallafall så började jag fundera, när jag i pissregnet tog en promenad runt Lötsjön, på mitt alterego som Naggan så fint uppfunnit och döpt till CarroLollo.

Jag tror vi alla har nån form av Dr Jekyll och Mr Hyde i oss. Vissa hemliga sidor av sig själv man kanske inte vill visa, vissa böjelser man inte är så stolt över eller ovanor man inte blir av med.
När man blir för full på krogen eller gör nått man inte borde, då kan det va toppen att skylla på "sitt andra jag".

CarroLollo


CarroLollo är en naiv tjej i 18 års åldern som lever för stunden och inte tar något som helst ansvar för sina handlingar. Gärna blir lite för full på krogen, sjunger högst på karaoken eller dansar på bardisken.
Hon sitter full längst bak i bussen och hånglar med sina tjejkompisar bara för att reta killarna.


När jag tänker efter så är det inte så mycket som skiljer henne från mig.
*skratt*

Förutom att jag råkar fylla 30 i år.. HERREGUUUUUUD.....

Som tur var så känner jag mig inte en dag äldre än 25, många skulle nog hävda att jag inte ser äldre ut än så heller plus att jag antagligen beter mig som jag vore ytterligare några år yngre HAHA
Men det är nog bara avundsjukan som  talar ?
Bara för att jag inte har fast jobb utan frilansar runt. Inte har någon bostad, men däremot vovve och bil :) (åhåå pluspoäng)
Jag är inte ett dugg sugen på att skaffa barn inom en snar framtid heller och jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv förutom att jag är helt säker på att jag inte vill vakna upp om femton år och inse att jag slängt bort mitt liv på att skaffa mig materiella ting och pengar istället för att ha levt livet.
Så nu har jag bestämt mig!
Jag ska leva livet och satsa mot solen så kanske jag når stjärnorna!



*so life - here I come*


Dagens vädersång

"The weather girls - Its raining men"
 
Dagens ordstäv

"Bättre gå på is och ha det glatt - än gå i lera och sörja"



Dagens gåta

Vad är en groda utan ben???

(vänd på datorn för rätta svaret om du är norsk
-annars scrolla ner )


image80

Rätt svar: HOPPLÖS

(alternativt rätt svar kan också vara Åke, fråga inte varför)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0