Att vara omtyckt


image10


Lördag dag = Jobb jobb jobb

Jag gillar att hålla mina lektioner på Järfälla ryttarcenter på lördagarna men ibland är det tungt att behöva kliva upp på morronen när andra ( ingen direkt nämd eller glömd) får ligga kvar och tryna i dunet. Men men vad gör man inte för sina elevers skull och det är en härlig känsla när folk gillar det man gör. Blir man ju sådär löjligt varm i hjärtat av, du vet när någon ger dig en positiv respons på någonting man lägger ner lite själ i, det är härligt!

Något som är betydligt mindre roligt är när människor som inte känner en behandar en illa eller bara är rent utsagt otrevliga. Det ska tas upp här å nu......


Lördag kväll = några bergochdalbaneturer bland känslor

Igår (fredag) hade vi en skön hemmakväll (läs: drack ofantliga mängder rosévin a la Åke style) med fotografen Macke och den mycket trevliga Matte . Två sköna killar med en lättsam och öppen inställning till folk och fä visade det sig och kvällen blev (trots att värden var nästintill medvetslös av trötthet) fylld av skratt och enormt mycket prat om segling, fotografering, segling, segling, gotland, gamla galna flickvänner och segling. Vid kvällens slut hade Åke fått två stycken frivilliga jordenruntseglingsmedresenärer (sug på den ihopskrivningen!) och dessutom ett antal bokningar av sängplatser inför v 29, Stockholmsveckan på Gotland...

image15

Den här bilden är full och vägrar hamna rätt vad man än gör med den.... HAHA Matte på bilden iaf


Lördagens kväll var minst sagt märklig i avseendet möte med nya människor...
Jag är en snäll tjej med massa skinn på näsan men ibland möter man någon som tar sig igenom skalet och sårar. Ofta är detta människor som inte känner en överhuvudtaget, har förutfattade meningar eller bara har svårt att möta nya människor med öppna ögon.
Tänker inte gå in vidare på vad som hände men ibland skulle man vilja ställa sig upp och skrika " Vem FAAN tror du att du är egentligen?"

image9

Att döma en hund efter håren

Jag försöker alltid möta nya människor med öppna ögon och förutsätter alltid att folk är trevliga innan de har bevisat motsatsen. Man skulle säkert kunna kalla mig blåögd och naiv men det kan jag ta. Klart vi alla bildar oss en otroligt snabb bild av andra människor grundat på av deras utseende, klädstil eller kanske till och med etniska bakgrund MEN sen kan man ju välja att låta folk falla in i en gammal mall eller tro att alla är unika. Jag föredrar det senare.
Hur kan man säga att en människa är ytlig efter vilken färg man har på håret eller vilka kläder man bär? Att känna någon så väl att man med säkerhet kan säga någonting om dennes personlighet tar tid. Jag tycker möten med nya människor är det mest spännande som finns men det finns inget bättre än att verkligen känna hur någon känner utan att de behöver öppna munnen och tala om det. DET handlar om kärlek, vänskap i dess djupaste form.





Tröstdrink på INFERNO
Nåja, kvällen var faktiskt inte bara dålig, hade rätt kul mellan gliringarna också men trots allt så tyckte jag mig förtjäna en eller kanske ett par av Johans drinkar vilket resulterade i ett upptvingande ur säng av trött fotograf samt en promenad i mina nya svarta stövlar från Tiger. Sparade hela 1700 kr på det köpet, HAHA eller hur man nu ska se det, de var iallafall nedsatta från 2700 till 1000 kr ,SWEEEET!

Beställde in två Oväder som pga extremstark chili var lite extra heta vilket för vår skull inte gjorde ett dugg och fick två sköna shots med. Sen var jag bara tvungen att dricka en dramatiska Frida innan vi gick och vem dyker upp i baren då om inte Carro sunkans bror Fredrik :) KUL...

Jag var på danshumör men gav upp för grupptrycket och promenerade hemåt för att kolla på Miami Vice vilket i realitet innebar tio minuters fix med att få ljudet att funka och sen fem minuters film innan Hästens sövde oss effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0