Phi phi Island

Tidig morgon, het farja till Phi phi

Upp tidigt for att skumpa pa ett bilflak till farjan som skulle ta oss till Phi Phi. Dom av var forvaning nar de lastar in oss, massa bagage och en hel hog resenarer till pa longtailboat..  Det berodde pa lagvattnet, sa fargorna lag pa svaj ute i bukten.. Efter mycket lang vantan i den stekheta solen, vi satte oss saklart pa fordack, sa kom vi antligen ivag.

Jag fick jordens fulaste bondbranna pa kopet eftersom jag satt pa mig tshirt for att slippa branna mig pa brostet.. HAHA , men nu har jag brannt armarna istallet och ser helt marklig ut...



Efter Tsunamin

Phi phi ar sig inte riktigt likt efter Tsunamin, jag var ju har 2003 sist och det ar en hel del som spolats bort av flodvagen tyvarr.
De vackra vita langgrunda stranderna finns kvar dock och vi tog plats under ett parasoll for lite valbehovlig skugga efter dagens batfard.

Efter 4!! timmars eftermiddagslur (far skylla pa halvt solsting) sa gav vi oss ut for mat och drinkar och saklart en visit pa det for mig valbekanta Reggea Bar :)

Imorgon blir det att vara har hela dagen och antagligen kolla lite Muay Thai (thaiboxning) pa kvallen . Pa lordag ger vi oss ivag till Koh Lanta for att mota upp Mr DonGino Godis som ska dyka dar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0