Moralpredikan


Jag råkar ha en mycket god vän av manligt kön. Denne är mellan 30-35 år gammal och tycker att det är okej att ha sex med en 16 åring. (14-16 års åldersskillnad!)
Jag tycker det är helt sjukt... Undrar varför?
När jag var i 16 års åldern tyckte jag 30åringar var TOKgammla, skinntorra människor som hade barn. Nu har jag själv i min bekantskapskrets goda vänner från 19 års ålder och upp till 60.
Umgås vi mer över åldersgränserna nu än för 14 år sedan när jag var så gammal?

Jag menar inte tycker man det är tokläbbigt om en man i 40 års åldern har en tjej runt 25 eller om en tant i 70 års åldern hittar en gubbe runt 55 då tycker man bara det är roligt..
Så var går egentligen gränsen?

Själv tycker jag att 16 åringar klassas som barn, dvs man har inte tillräcklig erfarenhet av livet för att stå på egna ben, ha koll på sina känslor etc. Man är mitt inne i en känslig tonårsperiod och har kanske inte tillräckligt mycket skinn på näsan för att kunna se vad som e rätt eller fel.

Svenska killar och tjejjer förlorar oskulden i snittåldern16,2 år. En siffra som är låg om man jämför med övriga världen.


Nåja.. nog med detta sexpratande annars får jag väl svenska kyrkan på mig igen.. HUALIGEN


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan ju bara gissa vem det är... Namnet kan ju inte börja på nåt annat än Å...

2008-06-24 @ 18:08:12
Postat av: S

Den ålderskillnaden lovar jag dig att den funkar ;)



Allt ahndlar om hur lika ni är och hur bra ni passar, sen så om erfarenheten skilj sig så får man göra det bästa av det, ibland funkar de och ibalnd går de mindre bra... jag är ett exempel på både och ;)

2008-06-25 @ 10:27:02
Postat av: Anonym

Kankse är de min pojkvän du pratar om? ;)

2008-06-25 @ 10:29:40
Postat av: Carro

HAha... det handlar INTE om mig iallafall..

Tjing

2008-06-25 @ 20:18:41
Postat av: Matthias Rienzburg

men jag skiter fullständigt va superkockar tycker. Jag älskar mat, god mat....



läs inte om du inte vill

2008-06-26 @ 11:39:56
URL: http://rienzburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0