Bevare mig väl, sa egyptiern och blev balsamerad.

All is well that ends well


Idag har jag lärt mig

: att det är fullkomligt livsfarligt att prata via msn om annat än väder och vind
: att det finns inga hypotetiska frågor
: att man alltid dömer andra efter egna tidigare erfarenheter
: att man kan vara nere för räkning men resa sig på 9 1/2
: att jag från och med nu ska hålla mig till att va som jag är, dvs kåt, glad och tacksam HAHA och sluta grubbla över livsesentiella frågor.
: att jag längtar till Thailand; till att få dyka och förhoppningsvis se både manta och valhaj.

Tänk va mycket man kan lära sig fast man nästan e 30 år, det är fantalastiskt skojj. :D





Jag råkade använda mig av det välkända ordspråket "gå ur askan i elden" idag och så kom jag på att ordspråk, limerickar och lekar med ord  alltid har varit någonting jag gillat men inte hållt på så mycket med nu på senare år. ( höll på att skriva på gamla dar haha )

När jag var yngre skrev jag en herrans massa rim, verser, dikter och limerickar. Sist jag gjorde det var i Nadjas och min fantastiska mailkorrospondens för några år sen. Well, jag hittade en asskön sida på nätet nu som jag tycker alla borde besöka

http://www.livet.se/ord

där hittade jag bland annat följande fantastiska ordspråk

"anledningen till att så många kvinnor fejkar orgasm är för att så många män fejkar förspelet"

"av alla sexuella avvikelser är kyskhet den värsta"

"för att lyckas med det motsatta könet bör man säga att man är impotent. Varje kvinna grips då av en oemotståndlig iver att motbevisa det"
(Cary Grant)


"bästa sättet att förverkliga sina drömmar är att vakna"

"a dream doesn't become reality through magic; it takes sweat, determination and hard work"

"kärlek är som ett lotteri, vill man vinna måste man iallafall spela"



Åsså två sköna ordstäv :)

Det reder sig sa han som sket i såsen

Ibland när man växlar några ord med en annan händer det att man får fel tillbaka






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0