Nadja är rädd för ålänningar - det är inte jag


Av någon märklig anledning  är Nadja rädd för ålänningar, det kan möjligtvis ha någonting att göra med rädsla av att fastna i ett dialekthärmande tillstånd och låta som mumintrollet för resten av livet vad vet jag.
 Jag gillar Ålänningar och tackade därför ja när jag blev tillfrågad om att åka och döma tävlingar där.

Åland visade sig från sin hemskaste sida vädermässigt och tävlingarna var av den mindre sorten men ändå trevliga och välskötta.

Att jag dessutom kunde bunkra upp med vin och öl inför lördagens stundande inflyttningsfest gjorde inte saken sämre :)




 Så underbart skönt dock att kliva innanför sin egen tröskel, till sitt välstädade (JO det är faktiskt sant) hus och få tända stearinljusen i fönstret och mysa :D

Trist bara att man e gräsänka hela helgen och måste mysa ensam men apropå gräs så hade nån vänlig själ kört över min gräsmatta med en klippare när jag var borta.
Försökte faktiskt själv i fredags men den vägrade starta för mig..


  Min favvobartender alla kategorier Johan Evers ska sluta på Inferno (idag e hans sista dag) och kommer i sommar att jobba på  Restaurang Kungsholmen på pontonen..

Hoppas alla kloka människor drar dit, det kommer jag garanterat göra.

 




*puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0